Arrangement

Arrangement har ansvar for alt knyttet til produksjon av de store konsertene og eventene i Dødens Dal. Som en del av gjengen får du muligheten til å planlegge, produsere og gjennomføre de største arrangementene under UKA. Her er det rom for å sette preg på konsertopplevelsen. Gjengen får sjansen til å oppleve store konsertproduksjoner på nært hold i Dødens Dal og Trondheim Spektrum. Arrangement er en del av Arenaseksjonen, som sammen lager festival på områdene utenfor Samfundet.

Arrangement - Stagehand (15 stk)

//english below

Som Stagehand vil du bli en del av den tekniske produksjonen på scenen i Dødens Dal, og få muligheten til å få et innblikk i hva som foregår bak kulissene på store konserter. Arbeidet vil bestå av opprigg av teknisk utstyr i teltet før UKA, sceneskifter og rigghjelp for artistene som spiller i teltet, og nedrigg etter festivalen. Vi kommer til å sette opp høyttalere, rigge sceneelementer og henge opp lamper, såklart med tett oppfølging underveis og opplæring på forhånd. Du vil også bistå resten av Arrangement-gjengen med diverse oppgaver gjennom festivalen, som for eksempel akkreditering. Gjennom UKA kommer du til å ha omtrent 2-3 dager med opprigg, 5-7 konsertdager, og 1-2 dager med nedrigg. Lengden på dagene kan variere, men vær klar for et par lange dager, og noen sene kvelder. Vi får rikelig med tid til å slappe av underveis, og får til og med sett konsertene på jobb! Dette er et verv for deg som er glad i konserter og scene, liker å samarbeide tett med andre, ikke er redd for å ta i et løft iblant, og ønsker å være med på å skape konsertmagi i Dødens Dal til UKA-25.

As a stagehand, you will be part of the technical production team on stage at Dødens Dal and get the opportunity to see what goes on behind the scenes at large concerts. The work will involve setting up technical equipment in the tent before UKA, assisting with stage changes and rigging for the artists performing in the tent, and dismantling equipment after the festival. We’ll be setting up speakers, rigging stage elements, and hanging lights—of course, with thorough training beforehand and close follow-up throughout. You’ll also assist the rest of the Events crew with various tasks during the festival. Throughout UKA, you can expect about 2–3 days of setup, 5–7 concert days, and 1–2 days of takedown. The length of the days may vary, so be prepared for a few long days and some late evenings. There will be plenty of time to relax along the way—and we even get to watch the concerts while working! This is the role for you if you enjoy concerts and the stage, like working closely with others, aren’t afraid to do some heavy lifting now and then, and want to help create concert magic in Dødens Dal for UKA-25.

Would you like to help create Norway's largest cultural festival, experience the famous UKE-feeling, and be part of a social organization made up of around 2,000 volunteers? Feel free to reach out for a non-binding chat if you have any questions!

UKEhilsen
Vegard Bjelland Hult
Produksjonsansvarlig, UKA-25
E-mail: produksjonsansvarlig@uka.no
Tlf.: +47 905 68 274

Arrangement - Backstageassistent (8 stk)

Er du musikkinteressert og har lyst til å sette ditt preg på det siste rommet artistene ser før de står på scenen i Dødens Dal? Du vil være med på prosessen med å utforme backstageområdet, sørge for at artistene har det de trenger til enhver tid og at backstagen er klar for artistene våre. Du vil få et ansvar for innkjøp og bidra med å utforme en tidsplan for backstage. Arrangement-gjengen med diverse oppgaver gjennom festivalen, som for eksempel akkreditering. Arbeidet vil foregå både før, under og etter UKA. Det kan være en fordel å ha erfaringer fra lignende arbeid samt førerkort klasse B.

Vil du være med å skape Norges største kulturfestival, oppleve den berømte UKEfølelsen og ta del i en sosial organisasjon bestående av rundt 2000 frivillige? Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat dersom du lurer på noe!

English: As a backstage assistant you will contribute to the development of the backstage area, make sure that artists have what they need and that the backstage area is ready for the artists. You will also be responsible for backstage purchases. You will work before, during and after UKA and it is an advantage with experience with similar work and a driver´s licence.

Would you like to help create Norway's largest cultural festival, experience the famous UKE-feeling, and be part of a social organization made up of around 2,000 volunteers? Feel free to reach out for a non-binding chat if you have any questions!

UKEhilsen
Ingrid Vår Kielland
Backstagekoordinator, UKA-25
E-mail: ingrivki@g.samfundet.no
Tlf: +47 979 65 130

Arrangement - Sjåfør (7 stk)

Har du lyst til å være den som får artistene trygt frem til Dødens dal, og samtidig få med deg Norges største kulturfestival fra innsiden? Har du manuelt førerkort, liker å kjøre og er serviceinnstilt? Som sjåfør under UKA vil du ha hovedansvar for å kjøre artister, crew, utstyr og mat til og fra Dødens Dal. Du blir en del av arrangementsgjengen som har ansvar for de større konsertene under UKA. I løpet av UKA vil det være 7-8 store konserter i Dødens Dal og sjåførene vil kjøre under disse. I tillegg til sjåførjobben må du være villig til å ta på deg andre arbeidsoppgaver ved behov, som f. eks akkrediteringsvakt og andre skift på arrangementsdager.

NB: Sjåfører må være over 23 år og hatt førerkort i minst ett år!:)

Do you want to be the one who gets the artists safely to Dødens dal, while also experiencing Norway’s largest cultural festival from the inside? Do you have a manual driver’s license, enjoy driving, and have a service-minded attitude? As a driver during UKA, you will be primarily responsible for transporting artists, crew, equipment and food to and from Dødens dal. You will be part of «Arrangementsgjengen» who is responsible for the major concerts during UKA. During the festival, there will be around 7–8 of these Concert days in Dødens dal. In addition to driving, you’ll be expected to take on some other tasks if needed, such as working as an accreditation guard or helping out with other shifts on event days.

UKEhilsen
Kristian Skrede
Transportkoordinator, UKA-25
E-mail: krisskre@g.samfundet.no
Tlf: +47 406 12 594